Narrow your search

Library

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

DocAtlas (2)

EhB (2)

Hogeschool Gent (2)

KDG (2)

KU Leuven (2)

Odisee (2)

PXL (2)

Thomas More Kempen (2)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2015 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Wat écht werkt : 27 evidence based strategieën voor het onderwijs
Author:
ISBN: 9789491806476 Year: 2015 Publisher: Huizen Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In "wat echt werkt" wordt een uitgebreide selectie van 27 strategieën besproken, die bewezen effectief zijn, en in de praktijk direct kunnen worden toegepast. Deze uitgave is daarmee een bron van onschatbare waarde voor onderwijsprofessionals die ervan verzekerd willen zijn dat hun werkwijzen en strategieën bijdragen aan beter onderwijs en beter leren voor alle leerlingen. Van elk van deze strategieën wordt een beschrijving gegeven, worden de theoretische basis en achterliggende gedachten besproken, praktijkvoorbeelden gegeven, het wetenschappelijk onderzoek ernaar wordt toegelicht, en bovendien worden waar nodig nadelen en valkuilen vermeld. Tot slot volgen er een algehele conclusie en tips voor verder lezen.


Book
Leren zichtbaar maken
Authors: ---
ISBN: 9789461181732 Year: 2015 Publisher: Sint-Niklaas Rotterdam Abimo Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat werkt daadwerkelijk in het onderwijs? Hoe kunnen we het leren zichtbaar maken? Waarom is dat belangrijk? En hoe kunnen we op basis daarvan de prestaties van de leerlingen op school verbeteren?Met dit boek keer je terug naar de oorsprong, naar de essentie van de onderwijspraktijk.Vertrekkend vanuit een evidence-based principe toont John Hattie, een van de meest toonaangevende onderwijswetenschappers ter wereld, wat daadwerkelijk effect heeft in het onderwijs en waar de leerling baat bij heeft (Visible learning). Aan de hand van 9 concrete hoofdstukken laat John Hattie zien hoe belangrijk een leraar is en hoe je als leerkracht kritisch kunt omgaan met je eigen rol en invloed. De auteur geeft bondige en goed te begrijpen samenvattingen van de succesvolste methoden en biedt een stap-voor-stap begeleiding voor een geslaagde invoeren van Visible learning in de klas. Dit baanbrekende basiswerk richt zich op de essentie van het beroep van leerkracht: je leerlingen begrijpen, weten hoe zij gemotiveerd raken en inzien hoe zij tot leren komen.Leren zichtbaar maken plaatst het leren in een betekenisvolle context: het krijgt pas echt effect door de interactie van de leerkracht met zijn leerlingen. Het is dan ook een basiswerk voor studenten, voor beginnende leerkrachten, maar vooral ook voor ervaren onderwijzers.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by